3 Şubat 2013 Pazar

TAHİNLİ RULO

Yine sözümü tutamadım ve uzun zamandır yazamadim :( en büyük suçlu hala bozuk olan laptop'um.. Haftada 3-4 yazı girmek istiyorum ama olmuyor. Hatta blogun adını bile degistiremedim. Neden bilinmez pelinintatlari 'na alışamadım. Genellikle pelly olarak biliniyorum bu yuzden icinde pelly olsun istiyorum blog adında, önerilere açığım :)
Geçtiğimiz pazar aksamı yine bizde balik vardı yemekte. Balık yedikten sonra tatlı yemezsen balık midende ölmez derler. Bende her balıktan sonra mutlaka tatlı birseyler aranırım :)
Geçtiğimiz ay sevgili meraklı anne'm Sitare'ye gittiğimde ilk orada yedim bu güzellikleri. Daha dogrusu tattım diyelim çünkü ege ve simre bize bırakmadı :) o günden beri yapmak istedim ama kısmet gecen pazar akşamınaymis :) Yemekte balık olunca mükemmel uydu. Bu rulolar misafir icin, kahve yanına hatta sebepsiz yapilabilinir :) cok leziz, 10 dakika icinde hepsi bitti :)

TAHİNLİ RULO
Neler Kullandım?
- 9 adet baklava yufkası
- ortalama 60 gr tereyağı
- 1 çay bardağı toz seker
- 1 çay bardağı tahin
- 1 çay bardağı ince dövülmus, rendelenmis ceviz
- üzeri icin pudrasekeri

Nasıl Yaptım?
- öncelikle tereyağını bir cezvede eritip soğumaya bırakalım. fırını 180 dereceye ayarlayalım.

- tezgahın ustune baklava yufkasinizi serip soğumuş tereyağını fircayla her tarafına gelecek sekilde sürelim. Ustune bir kat daha koyup aynı işlemi yapalım. 3. Kata da aynı işlemi yapıp kasığın tersiyle tahini sürelim. Her tarafa tahinleyince, yine her tarafa gelecek sekilde toz seker serpelim. Bu orta derecede tatlı oluyor. Daha tatlı olsun isterseniz toz seker miktarını arttirabilirsiniz.

- yufkanın uzun kenarına cevizi sıra halinde koyup yufkayı rulo yapalım. Yarım parmak kalınlığında şeritler kesip yağlı kağıt serdigimiz tepsiye dizelim. Diğer 3 + 3 yufkaya da aynı işlemi uygulayip kesip tepsiye dizelim. İyice kizarincaya kadar pişirelim (ortalama 15 dakikada pisti. Altları kizarinca aldım fırından) sicakken ustune bol pudrasekeri serpelim. Sıcak, ılık hatta ertesi gunü servis edebilirsiniz :)
Afiyet bal seker olsun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...