20 Şubat 2013 Çarşamba

SOYA SOSLU MANTAR

Dün markette tazecik mantarları görünce gözüm doymadı 3 paket aldım:) Hepsi de aynı boydu neredeyse. Bu sabah kalktım ama aklım dolapta ki mantarlarda.. Egeye ve kendime boool mantarli, salamli ve hellim peynirli omlet yaptım. Onunda postunu ilk fırsatta gireceğim çünkü ana oğul kocaman omleti midemize indirdik :) cok hafif cok lezzetliydi...
Aksamustu kremali mantar çorbası yapayım derken plan değişti ve evde ki beylerden geleb talep üzerine soya soslu mantar yaptım, yanına pilav ve yogurtlu havuç salatası.. Yarın da mantarli kiş yapma niyetimdeyim :)
Soya soslu mantar benim kurtarıcı yemeklerimden biri. Hem cok hızlı hemde cok leziz oluyor. Bu mantarları herkesin cok begeneceginden emin olabilirsiniz :)

NELER KULLANDIM
- 600 gr mantar
- 1 yemek kasığı zeytinyağı
- 2 yemek kasığı soya sosu
- 3 diş sarımsak
- 1 ortaboy soğan
- 1 tatlı kasığı kekik
- karabiber

NASİL YAPTIM
- öncelikle soğanları piyazlik dogradim. Geniş bır tavaya zeytinyağını ve soğanları koydum. Sarımsakları ortadan 2 bölüp ekledim. Renkleri biraz degistirinceye kadar pişirmeye başladım.

- Mantarları yıkayıp cok ufak olmayacak sekilde uzunlamasina 2'ye veya 4'e böldüm. Hatta bazı küçük mantarları hiç kesmedim bile. Sarımsakları tavan alıp attım (amacım sarımsağın hafif aromasını vermekti:). Pisen soğanların ustune mantarları ekledim, kekik ve karabiberi ekledim. Tuz hiç koymuyorum. Soya sosu zaten oldukça tuzlu oluyor. Mantarlar suyunu salana kadar pişirdim. Sularını çekmeye başladıklarında soya sosunu ekledim. Sürekli karıştırarak, mantarlar suyunu iyice çekene kadar pişirdim. Hatta hafif kizarinca daha lezzetli oluyor. Bu arada soya sosunun renginden dolayı soğanlar da tam istediğim gibi oldu :) sıcak, ılık, soğuk istediğiniz gibi servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun
pelly


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...