17 Mart 2012 Cumartesi

PORTAKALLİ ZEYTİNYAĞLI PİRASA

          Ben tam bir sebze delisi olduğumdan, pirasanin her çeşidine bayılırım. Ama eşim ağzına sürmezdi. Ben hep kendime kadar yapardım bu tarifi. Bir gün rica ettim, istemeye istemeye denedi ve bütün pirasalari bitirdi. Şimdi hafta 1 mutlaka yaparım 2 kilodan çünkü soğuğunda, ertesi gün daha lezzetli oluyor :) eğer etrafınızda pirasa sevmeyen biri varsa veya kendiniz yemiyorsanız bu tarifi acil deneyin derim :)

Neler Kullandım?
- 1 kg Pırasa
- 2 havuç
- 1 çorba kasığı kırık pirinç
- 1 portakalın suyu
- 1 çay kasığı toz seker
- tuz

Nasıl Yaptım?
- Derin bir kaba 1 çorba kasığı sirke ve soğuk su ekleyelim. Pırasalari tazesogan gibi kart veya zedelenmiş 1-2 yaprağını soyalim. Yarım parmak uzunluğunda verev dograyip sirkeli suyun icinde 20 dk bekletelim. Pırasanin icinde toprak varsa bu suyun dibinde birikecektir.


- havuçları yuvarlak olarak, çok kalın olmadan soteleyip zeytinyağı eklediğiniz tencerede karıştırarak pişmeye bırakalım. 5 dakika pisirdikten sonra kaptaki pirasalari suyu bulandırırmadan, üsten alıp suyunu süzüp havuçların üstüne ekleyip ateşi kısalım. Pırasalarin rengi degisinceye dek kapağını kapatıp arada sırada karıştıralım. Pirasanin rengi değiştiğinde 1 portakalın suyu, tuz, seker, yıkanmış kırık pirinç ve az su ekleyip kapağını kapatarak pişirmeye bırakalım. Ilık olduğu zaman servis edelim. Afiyet olsun :)
pelly

Not: ben üstüne limon sıkarak yiyiyorum :) tavsiye ederim...

2 yorum:

  1. ahh asigim ben pirasaya ama benim esimde hiç sevmez kokusunu bile sevmez dusun yani. Bunu denesem bende rica etsem yermi acaba ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesin yer zaten portakallı olduğu için o kötü kokusu olmuyor canım

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...