17 Mart 2012 Cumartesi

KADlNBUDU KÖFTE

Dünden kalan pilavı ne yapayım diye düşünürken aklıma çok sevdiğim kadınbudu köfte geldi. E zaten o pilavla ya yayla çorbası yapılır ya da kadınbudu köfte :) ismi konusunda yorum yapmayacağım, zira 4 yasında ki oğlum Ege'ye neden kadının budu olduğunu anlatmaktan canım çıktı.
Uzun zamandır yapmadığımı farkettim ve keyifle geçtim malzemelerimin basına :))))


Neler Kullandım?
- yarım kilo kıyma
- 1 içine, 2 kizarmasi için batırılmak toplam 3 yumurta
- 1 orta boy rendelenmis soğan
- 1 cay bardağı pirinç (benim gibi önceki öğünden kalan pilavı kullanacaksanız 1 su bardağı yeterli)
- 1 tatlı kasığı kimyon
- kızartmak için un
- karabiber, tuz


Nasıl Yaptım?
- Öncelikle 1 çay bardağı pirinci uzayip yumuşayana kadar haslayip süzüp soğumaya bırakalım. Rendelenmis soğanı ve kıymanin yarısını tavada iyice pişirip soğumaya bırakalım.
- iki malzemede soğuduktan sonra derin bir kaba alalım. Üstüne çırpılmis 1 yumurta, kalan çig kıyma, karabiber, kimyon ve tuzu ekleyip iyice yoğuralim. Bu karışımı 1,2 saat dolapta dinlendirelim. Aceleniz varsa 20 dakika buzlukta kendini toparlaması da yeterli.
- Derin bir kızartma tavasına bolca sıvıyag koyarak kızdıralım. Dolaptan çıkan harçtan istenilen büyüklükte parçalar koparıp biraz bastirip incelterek şekil verelim. Önce un, sonrada yumurtaya batirarak kızan yağın icine bırakalım. Önlü arkali kizartip servise hazırlayalım. Afiyet olsun :)
pelly

Not: Harç buzdolabı veya buzlukta bekleyince kendi toparlayıp fazla yağ çekmiyor. Yanına patates puresi ile servis yapmanızı tavsiye ederim :)

1 yorum:

  1. Bende dunden kalan pilavi yayla çorbasi yapiyordum ama kadinbudu kofte yapildigini bilmiyordum. ogrendigim iyi oldu canim , ellerine saglik :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...