1 Aralık 2012 Cumartesi

Palmiye Kurabiye

Yine arayı actım ama bu kez azıcık :) telefondan post girmeyi hiç sevmiyorum ama bilgisayar hala bozuk. Bir ara servise vermeyi umut ediyorum.
Soğuklar gelmedi gelmedi derken dışarısı buz gibi, gerçi Aralık ayindayiz artık gelsin soğuk, yağmur hatta kar. Zira coook sıcak bir 2013 yazi bizi bekliyor. E havalar da sogukken kuzularla genellikle evdeyiz. 4,5 Yasinda ki oğlum ege'yi son günlerde doyuramiyorum. Sanırım büyüme evresinde ve beyefendi öyle "salçali makarna" gibi seyler yemiyor. Nerede zor, ağır veya leziz yemekler onu istiyor. Aksamın 10'un da sufle istiyor, pancake'siz kahvalti yapmıyor, aksam yemeğinin yanında muhakkak haslanmis sebze istiyor vs... Arkadaslarımın uyarısı çok doğru; ileride müstakbel gelin her aksam icinden neler geçirecek benle ilgili kimbilir...
Neyse lafı uzattım. Dün aksam Ege'ye vanilyali cupcake yapmıştım, ben 1 ısırık alıp tadına bakmıştım dün aksam. Sabah kalktığımda 2 tane kalmıştı. Babasıyla beraber yiyip bitirmişler. O 2 taneyi yine ege istedi yedi. Ee aksam üstü oldu. Baktım benim küçük adam dolanıyor yine mutfakta. "Ne istersin?" dedim. "Palmiye kurabiye" dedi. Bunu normalde tarcinli&sekerli yapıyorum. Ama bu kez tahin ve pekmezli denemek istedim çünkü ege tahin pekmez pek tüketmiyor. (Ben bayılırım tahin pekmeze bu arada :D) sonuc olarak yaptım pisti ve sonuc harika :)
Yemek fotoğraflarımı genellikle instagram'da ki "pellyy" account'um da yayınlıyorum. Tebrik alıyorum, bazen de tebrik ediyorlar akabininde twitter'da "ortaya", "bıktım yemek fotograflarından" veya "senin yüzünden ig'yi bırakacağım" yazıyorlar. Eee takip etme o zaman arkadasım, belli ki benim için ölüp bitmiyorsun :D neyse bu konuyla ilgili, dün instagram'dan tanıdığım dünya tatlısı yaman'imin güzeller güzeli annesi beni duygulandiran bir şey paylaştı. Bakmak isteyen yaman09 'dan görebilir. Okudum ve oturup ağladım. Hayatımda hiç görmeyip çok sevdiğim Pinar'ima bir kez daha teşekkür ediyorum :) iyi ki varsın..
Ben daha tarif yazacaktım diymi :) iste palmiye kurabiyeyi yaptım resmini çekip instagram'da yayinlayinca, bir çok kisi tarif istemiş. Bende zaten tarifi post olarak girmeyi istiyordum. Küçük kuzu deren uyudu bende yazmaya koyuldum :)
Özellikle aksam üstü çayına, kahve yanına süper oluyor bu tarif. Çok bereketli olduğu için sadece 4 adet ince uzun, marketler de satılan milfoy hamuru yeterli oluyor. Ben büyük fırın tepsisinde yapıyorum. İglo'nun milfoyu çok başarılı. Tavsiye ederim.

PALMİYE KURABİYE
Ne Kullandım
- 4 adet buzu erimiş milfoy
- 1 çay bardağı tahin
- pekmez (ben göz kararı ekledim. Tadarak ayarlayabilirsiniz miktarı. Ama çok tatlı olmasin çünkü biraz seker de ekleyeceğiz)
- 1 yemek kasığı toz seker

Nasıl Yaptım?
- buzu erimiş 2 adet ince uzun milfoyu az unladigimiz zemine yanyana koyup ortadan elimizle bastirarak birlestirip büyük dikdortgen bir hamur elde ediyoruz. Bu hamuru enlemesine ve uzunlamasina, formunu bozmadan oklavayla acıyoruz.

- tahin pekmezin yarısını firca yardımıyla hamurun her yerine sürüp şekerin yarısını gelişi güzel serpiyoruz. Merdaneyle hafifçe bastirarak hamura iyice işlemesini sağlıyoruz.

- hamurun sag tarafından içe doğru sigara böreği gibi sararak rulo yapıp tam ortada duruyoruz. Aynı işlemi sol taraftanda yapıp tam ortada iki ruloyu birleştirip strec filme sarıp en az yarım saatligine buzluga koyuyoruz ben yaparken 5-6 tane yapıp buzluga koyuyorum. Ani misafirler için çok pratik oluyor ;)

- diğer 2 milfoy parçasına da aynı işlemi yapıp yarım saat sonunda buzluktan çıkarıp serçe parmağı inceliğinde kesip yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine biraz aralıklı diziyoruz. 200 derece onceden ısınmış fırına koyup 10 dakika pişiriyoruz. Ters çevirip 10 dakika daha diğer tarafinı pisirip sıcak veya ılık servis yapıyoruz.
Aslında çok kolay ama ben tarifleri ayrıntılı anlattığım için okumadı uzun sürdü :)

Not: kakaolu&sekerli, portakalli, peynirli, tarcinli&toz cevizli de süper oluyor. Her fırın aynı değil. Altı kizarinca çevirmeniz gerekiyor. Afiyet olsun :)


1 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, ellerine sağlık. İlk fırsatta deneyeceğim .)bence daha sık güncellemelisin, yaptığın güzel pastaları koy, sofralarını koy. takipteyim. Bir de kelime doğrulamayı kaldırsana çok zor oluyor yorum bırakmak. sevgiler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...