14 Nisan 2012 Cumartesi

ISPANAKLI KAŞARLI KREP

Bizim evde krep çok sevilir. Özellikle pazar kahvaltılarının vazgeçilmezidir  Oğlum ıspanağı ve krepi çok sevdiği için bu ıspanaklı krepe bayılıyor. Küçükken "ıspanaklı çukulata börek" derdi :) Bence bu krep 5 çayına bile uygun olur ama ben aksam yemeğinde servis etmeyi daha çok seviyorum. Ayrıca içine dolmalık fıstık, kıyma, maydanoz koyarak, kahvaltılara avcı böreği olarak da yapıyorum. Onun en kısa zamanda fotoğraflayıp tarifini bloga koyacağım.

Evde ıspanak sevmeyen veya çok seven varsa bu tarifi mutlaka deneyin :) Zor gibi görünse de, değil. Ben sonuçtan memnun kalmanız için biraz ayrıntılı anlatıyorum :)

ISPANAKLI KAŞARLI KREP
Neler Kullandım?
Krep için;
- 1 + 1/4 su bardağı un
- 4 çorba kasığı sıvıyağ
- 1 yumurta
- 1 su bardağı oda sıcaklığında süt
- tuz

İç harcı için;
- 500 gr ıspanak
- 1 çorba kasığı tereyağı
- 1 yemeklik doğranmış kuru soğan
- 2 su bardağı rendelenmiş kasar peyniri
- karabiber
- tuz

Pane için;
- 1 bardak un
- 3 bardak galeta unu
- 2 yumurta

Nasıl Yaptım?
- Krepi hazırlamak için tüm malzemeleri derin bir kapta, tel çırpıcı ile pütür kalmayacak şekilde iyice çırpalım. Çok koyu bir kıvam olursa biraz daha süt ekleyerek inceltebilirsiniz. Küçük teflon tavayı az yağlayalim. Krep harcından bir kepçe alalım. Tavayı diğer elimizle ocaktan alıp sağa sola çevirerek krepin yuvarlak ve her yani aynı incelikte olmasını sağlayalım. Alt kısmı hafif kızarinca arkasını çevirip tüm harca aynı işlemi uygulayalım.

- Ispanakları kart köklerinden ayırıp tuzlu ve sirkeli suda bekletelim. Sonrasında yıkayıp 2 parmak kalınlığında doğrayalım. Bol tuzlu kaynar suda 2 dakika haşlayıp suyunu süzüp hemen buzlu suyun içine aktarıp şoklayalım, böylece o yeşil renklerini kaybetmeyecekler. 2-3 dakika sonra ıspanakları çıkarıp iyice sıkıp kenara alalım. Bir tavaya tereyağı ve yemeklik doğranan soğanları ekleyelim. Soğanlar pembeleşinceye kadar kavurduktan sonra ıspanaklarımızı ekleyelim. Ispanaklar suyunu çekene kadar pişirip ocaktan alıp kaşar, tuz ve karabiberi de ekleyip soğumaya bırakalım.

- Kreplerin alt kısmına, kenarlara gelmeyecek şekilde 1 çorba kasığı kadar harç koyalım. Kenarlarını sigara böreği yapar gibi katlayıp sıkıca saralım. Kreplerin hepsine aynı işlemi uygulayalım.

- Derin bir tavaya, kızartmak için bolca yağ ekleyelim. Yağ kızdığında kreplerden birini alıp önce una, sonra çırpılmış yumurtaya ve en son da galeta ununa, her yerine gelecek şekilde bulayıp kızartalım. Tavanızın büyüklüğüne göre krepleri dizelim ama çok bitişik olmasın. Krep ruloları bitinceye kadar işlemi tekrarlayalım. Hızlı kızardığı için aman basından ayrılmayın:) Kağıt havlu serili tabakta fazla yağını çekmesini sağlayıp sıcak servis edelim. Afiyet olsun :)

pelly

NOT: Kızartma olmasına rağmen çok ağır olmuyor. Ben genellikle ortadan ikiye yanlamasına kesip servis ediyorum. Normal krep tavası kullanmadım çünkü krepler çok büyük oluyor. Küçük boyda ki teflon tava daha uygun bu tarif için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...